forum.naksu.org
 
 

Увага! На форумi введено правила поведiнки >>>

Розділ форуму присвячено питанням законодавства.

стор.:  Попередня1234567Наступна
Поточна сторінка:4 з 7
лицензирования
Автор: Stasy ( )
Дата: 02.02.2017 19:24:33

Igor Ivana пише:
-------------------------------------------------------
> А, якщо використати поворотну матеріальну допомогу
> - як тіло кредиту, а проценти, як членський внесок
> на розвиток установи? На мою думку, цим можна
> наповнити любу громадську організацію, кооперати
> і.т.і. Питання тільки, як витягти кошти без
> перешкоди.


Є точка зору у Мінюсту, що систематичне здійснення такої операції юр.особою розглядатиметься фінансовою послугою (навіть без процентів), бо підпадає під дію З-ну про фінпослуги і є позикою. Дурня, звичайно, але в наших умовах може бути халепа. Якщо залишатися фінустановою, матимуть змогу вимагати ліцензуватися.


лицензирования
Автор: Stasy ( )
Дата: 02.02.2017 19:50:25

Малюк Вячеслав пише:
-------------------------------------------------------
> А чому громадські об`єднання відпали? Я, як
> альтернативу ОПФ-"кредитна спілка" розглядаю три
> можливі форми: громадська організація, кооператив,
> а ще таку екзотику, як спільна діяльність, що
> передбачена главою 77 ЦК.
> Але перш за все, я пропоную створити перелік того,
> що душить кредитні спілки, для того, щоб обираючи
> альтернативну форму можна було б визначити
> переваги, тобто той, тягар якого можна буде
> позбутися.
> А отже, перелік:
> 1. ліцензування;
> 2. внутрішній аудит;
> 3. зовнішній аудит;
> 4. "захист прав споживачів" (ЗУ "Про ЗПС" та ЗУ
> "Про СК");
> 5. обмеження розрахунків готівкою 50 тис.грн.;
> 6. фінансовий моніторинг;
> 7. навчання керівників;
> 8. навчання бухгалтерів;
> 9. навчання відповідальних за фінмоніторинг;
> 10. прибутковість, а у разі неприбутковості (що
> теж сумнівно) неможливість залучення коштів на
> паї;
> 11. касові апарати;
> 12. Нацкомфінпослуг (у тому числі: безглузді
> нормативи, перевищення повноважень, втручання у
> самоврядування і господарську діяльність,
> безглузда звітність, перевірки і їх результат -
> акти про вигадані порушення, заходи впливу);
> 13. принцип "один член - один голос" без
> врахування економічної участі (можливо, що це
> турбує лише мене);
> 14. МСФЗ та МСБO, і разом з тим прибутковість, як
> таке, що майже повністю позбавляє можливості
> захиститися від надуманих звинувачень фіскалів;
> 15. як наслідок перерахованого, - необхідність
> складання величезної кількості нікому (крім
> перевіряючих) непотрібних папірців;
> 16. архаїчна система кредитування, яка виключає
> застосування сучасних інформаційних технологій;
> 17. оприлюднення звітності на сайті і у засобах
> масової інформації (Навіщо організації, яка не
> працює зовні оприлюднювати свою фінансову
> звітність та ще і підтверджену аудитором? Яке кому
> діло?);
> 18. голова кредитної спілки не може вести бухолік
> (Чому, якщо є достатні знання і програма на
> комп'ютері?);
> 19. вимоги до приміщення: нежиле з пандусом (на
> фіг потрібен той пандус, якщо жодного члена
> неходячого, а з нечленами не можна мати справ? Чи
> це ми на шляху у цивілізований світ, тобто у
> Гейропу? Це така сучасна Гейропейська
> цивілізаційна вимога? Там, у Гейропі, скрізь
> пандуси? Чи ми маємо бути навіть попереду Гейропи?
> А може Я краще знаю, чи потрібен той пандус? Може
> треба не пандуси будувати, а надати інвалідам
> можливість отримання послуг через використання
> сучасних інформаційних технологій? Може ото і є
> шлях у сучасний цивілізований світ? А може
> викорінення тих, хто нав`язує безглузді вимоги,
> ото теж шлях у цивілізований світ? Тож, може не
> будувати пандуси у Гейропу, а просто самим невести
> порядок у своєму домі?).
> Хотів тільки перелічити, але вже почав
> занурюватись у коментарі і навіть далі ... Що ще
> забув?
> Бачу тільке одне хороше, що зараз є у кредитних
> спілок (думаю, що це не на довго) - відсутність
> ліміту каси.
>
>
>
>
> Редаґовано 4 раз(и). Останні правки 02.02.2017
> 19:10.

Мені більше подобається ідея кооперативу. Принципи створення та діяльності майже однакові та звичні. Шкода тільки, що КС не може бути реорганізована шляхом перетворення. Всі майже види реорганізації передбачили в Законі про КС (злитя, приєднання, поділ), а от перетворення - ні. Було б легше. А так через ліквідацію, навіть не знаю. Можливо добровільно написати заяву про виключення з реєстру фінустанов і все?
Громадські об"єднання, як на мене, дуже обмежені у видах статутної дяльності, бо є неприбуткові, а отже наврядчи можна буде повноцінно замінитися зі всіма нашими умовами. Дуже багато всього слід буде змінювати. Паїв і розподілу на них взагалі немає. З лімітом теж виникне величезна проблема - треба буде часто бігати в банк, враховуючи порядок встановлення його розміру.
Крім того не варто забувати про той клятий КВЕД. Що закладатиметься?
Стосовно всіх перелічених Вами, Вячеславе, пуктів, вони ніби зникають (крім п.5, то загальне для всіх від НБУ). Забули Ви ще про вимоги до самих сайтів. Це теж рідкісна дурниця, ще й за наші гроші. Сайт - то добровільна справа. Як можна вимагати наявність сайту, в окремих регіонах розташування КС може й інтернету не бути.
От послуги (вид діяльності в Статуті) треба продумати таким чином, щоб не вилізло ПДВ та звітність додаткова.
У кооперативу рішення про прийняття нових членів через загальні збори. Це обмеження. Але, зважаючи, що витрат на скликання майже немає як у нас зараз, то то такі дрібниці.
До речі, а якщо і справді написати заяву про виключення з реєстру фінустанов? Що воно нам дає то свідоцтво крім безлічі дурних вимог? Були неприбуткові, то виключення з реєстру фінустанов автоматично привело б до виключення з реєстру неприбуткових, цим завжди і лякали. Але і так нас звідти повиключали. Що втрачаємо? Якщо ж таке буде масово, може потилиці почнуть хоть чухати? Хоча, що там чухати в тих потилицях..

А взагалі, мені то не дуже довподоби, що ми тут обговорюємо такі подробиці. Хто зна, хто тут і що вичитує. З іншої сторони, може хай і читають, хоча б побачать, що нас настільки вже задовбали і це задасть імпульсу позабирати безліч тих дурниць, що напридумували. Хочеться вірити...




Редаґовано 6 раз(и). Останні правки 02.02.2017 20:10.

лицензирования
Автор: Stasy ( )
Дата: 03.02.2017 09:48:39

Може мені хтось пояснити таке.
Закон про КС:
"5. Ліцензуванню підлягає діяльність кредитної спілки із залучення внесків (вкладів) членів кредитної спілки на депозитні рахунки, а також інші види діяльності відповідно до закону. { Стаття 8 із змінами, внесеними згідно із Законами N 3610-VI ( 3610-17 ) від 07.07.2011, N 222-VIII ( 222-19 ) від 02.03.2015; в редакції Закону N 835-VIII ( 835-19 ) від 26.11.2015 }"
Хіба може Постанова КМУ підміняти Закон? Чи не маємо ми спершу дочекатися внесення змін до Закону про КС в частині ліцензування? Нічого ж про фінансові активи та позики тут немає. Чи я чогось не розумію?

лицензирования
Автор: Igor Ivana ( )
Дата: 03.02.2017 11:07:03

Stasy пише:
-------------------------------------------------------
> Може мені хтось пояснити таке.
> Закон про КС:
> "5. Ліцензуванню підлягає діяльність кредитної
> спілки із залучення внесків (вкладів) членів
> кредитної спілки на депозитні рахунки, а також
> інші види діяльності відповідно до закону. {
> Стаття 8 із змінами, внесеними згідно із
> Законами N 3610-VI ( 3610-17 ) від 07.07.2011, N
> 222-VIII ( 222-19 ) від 02.03.2015; в редакції
> Закону N 835-VIII ( 835-19 ) від 26.11.2015 }"
> Хіба може Постанова КМУ підміняти Закон? Чи не
> маємо ми спершу дочекатися внесення змін до Закону
> про КС в частині ліцензування? Нічого ж про
> фінансові активи та позики тут немає. Чи я чогось
> не розумію?

Ви праві. Ми, нажаль, живемо при феодальному ладі, де кожен феодал пише свої закони та трактує їх на свій смак.
Так,що підстави для зупинення цього дурдому є.

лицензирования
Автор: Igor ( )
Дата: 03.02.2017 12:46:32

Проблем більш ніж достатньо, але до переліку наведеному В.Малюком є добавив би ще одну : захист грошей від знецінення.
А передумови для цього більш чим достатні. Для аналізу ознайомтеся зі статтею : [www.epravda.com.ua]
Особисто ми вже повернули людям додаткові пайові внески, з депозитами останні роки не працювали. Потрохи проїдаємо капітал.
Звичайно. думаємо, як працювати далі, але перспектив за нинішніх обставин для спілок я не бачу.

лицензирования
Дата: 03.02.2017 16:40:40

Я так розумію, що Господарю цього форуму не сподобалось моє нечемне згадування наших західних братів, наслідком чого стало видаленння мого месиджу. Між тим, дякуючи Stasy воно збереглося у цитуванні, а головне той перелік нікому непотрібного вантажу, який везуть на собі наші віслучки, та від якого до них зовсім скоро прийде смерть. Я відновлю цей перелік і додам до нього ваші пропозиції, а також поступово до кожного вантажку причеплю невеликий коментар.

Перелік:

1. ліцензування;
Тричі одне і те саме: право на надання кредитів за ЗУ "Про КС", право на надання фінпослуг як фінустанова за ЗУ "Про фінпослуги", право на надання фінпослуг на підстпаві ЗУ "Про ліцензування". І кожен раз нагинають ... А може достатьо одного? Навіщо ліцензія, якщо кредитна спілка за ЗУ "Про КС" і так унікальне ощадно-кредитне явище, та ще і фактично з одним єдиним видом діяльності - наданням фінансових кредитів.

2. ліцензійні умови;
Це не одне і те саме, що ліцензування. Отримати ліцензію тепер, здається, не складно, а дотриматись безглуздих вимог ліцензійних умов і витримати - ото діло.

3. обов'язковий внутрішній аудит;
Виключно безглузде явище на фоні існування ревізійної комісії.

4. обов`язковий зовнішній аудит;
Не потрібен нікому, крім самих аудиторів.

5. захист прав споживачів;
Не тулиться до кредитних спілок, бо споживач послуги співпадає у одній особі зі співнадавачем тієї самої послуги. Непорядні боржники та їхні адвокати зазвичай намагаються зловживати правами споживачів і безпідставно звинувачують у порушенні.

6. ЗУ “Про споживче кредитування”.
Ще не вивчав, але тільки глянув, і те що я там побачив ...

7. обмеження розрахунків готівкою 50 тис.грн.;
Ви ж знаєте звідки та сума 50 тис. грн. походить? З пункту 5 цього лиха: [zakon3.rada.gov.ua]
Але до чого тут отримання чи поверненя кредиту на 50 тис. грн.? Скажіть, а якщо людина взяла кредит, то вона на ту суму стала багатша? А якщо людина розрахувалася на суму понад 50 тис. грн. грошима, що отримала у кредит, то її треба позбавити соціального захисту, бо вона тепер багата? У чиновників щось з головами не так.

8. фінансовий моніторинг;

9. навчання керівників;

10. навчання бухгалтерів;

11. навчання відповідальних за фінмоніторинг;

12. прибутковість, а у разі неприбутковості (що теж сумнівно) неможливість залучення коштів на паї;
Навіщо та прибутковість, якщо кредитні спілки увесь дохід будуть кидати на розподіл, а отже на витрати, а отже прибутку не буде, а отже не буде і податку з прибутку. Це лише ускладнить і без того складне життя кредитних спілок та підвищить людо-годиннні і фінансові витрати фіскалів на адміністрування прибуткового податку, а також на суди. Доходи бюдету не збільшаться, а, здається, навпаки.

13. касові апарати;
Касовий апарат до кредитної спілки, це як до корови сідло. Зазвичай мета застосування касового апарату — фіскальна. А як і навіщо кредитній спілці приховувати доходи? Як, у разі приховування, потім розраховувати та стягнути проценти за кредитами?

14. Нацкомфінпослуг (у тому числі: безглузді нормативи, перевищення повноважень, втручання у самоврядування і господарську діяльність, безглузда звітність, перевірки і їх результат - акти про вигадані порушення, заходи впливу);
За роки свого існування цей державний орган довів свою непотрібність і шкідливість. Проїдає державний бюджет і всіляко шкодить, як господарюючим суб`єктам, та і споживачам. Усю ту контору можна без шкоди скоротити до відділу у Мінфіні на три особи, включаючи керівника.

15. принцип "один член - один голос" без врахування економічної участі;
Цей принцип - родич комунізму, відірваний від реальності і природи людини, підгрунття для рейдерства.

16. МСФЗ та МСБO разом з прибутковістю;
Ті стандарти, насправді, не є стандартами, а є якоюсь узагальнюючою економічною працею колективу авторів на зразок “Капіталу” К.Маркса та Ф.Енгельса. Ніякої конкретики, а отже майже повністю позбавляє можливості захиститися від надуманих звинувачень фіскалів.

17. обов`язок мати сайт;
Навіщо організації, що не працює зовні змушувати мати сайт? Для кого той сайт? Ще інтернет далеко не скрізь є.

18. оприлюднення звітності на сайті і у засобах масової інформації;
Навіщо організації, яка не працює зовні оприлюднювати свою фінансову звітність широкому загалу та ще і підтверджену аудитором? Яке кому діло?

19. голова кредитної спілки не може вести бухолік;
Чому, якщо є достатні знання і програма на комп'ютері?

20. вимоги до приміщення: нежиле з пандусом;
На фіг кредитній спілці потрібен той пандус, якщо жодного члена неходячого, а з нечленами не можна мати справ? Чи це ми на шляху у цивілізований світ, тобто у Европу? Це така сучасна Европейська цивілізаційна вимога? Там, у Европі геть скрізь пандуси? Чи ми маємо бути навіть попереду Европи? Ми і так зі своїми боргами, злиднями, війною та корупцією попереду усієї Европи. Вимога про пандуси, то є фільшиве піклування чиновника про інвалідів. Мені краще знати, чи потрібен моїй кредитній спілці той пандус. Треба не пандуси будувати, а надати інвалідам можливість отримання послуг через використання сучасних інформаційних технологій. Ото шлях у сучасний цивілізований світ. Наприклад, дайте за рахунок держави кожному інваліду безкоштовний інтернет. Для держави таки витрати — копійки, особливо якщо порівняти з витратами на утримання армії дурних, воровитих та марних чиновників. Інваліди там самі, без пандусів знайдуть і знання, і роботу, і дозвілля, і спілкування, і послуги, і допомогу і увесь світ.

21. як наслідок усього перерахованого, - необхідність складання величезної кількості нікому (крім перевіряючих) непотрібних папірців;

22. архаїчна система кредитування, яка виключає застосування сучасних інформаційних технологій;

23. відсутність механізму і фактична заборона на захист вільних грошей від знецінення;
Не можна вжити ніяких заходів щодо захисту грошей від знецінення у наслідок очевидного стрибку інфляції чи то девальвації. Нема змоги тимчасово, а головне швидко, перевести гроші у іноземну валюту, або у інший високоліквідний актив.

Чекаю пропозицій та критики.



Редаґовано 14 раз(и). Останні правки 08.02.2017 00:25.

лицензирования
Дата: 03.02.2017 19:08:02

Малюк Вячеслав пише:
-------------------------------------------------------
> Я так розумію, що Господарю цього форуму не
> сподобалось моє нечемне згадування наших західних
> братів, наслідком чого стало видаленння мого
> месиджу. Між тим, дякуючи Stasy воно збереглося у
> цитуванні

От від я не чекав звинувачення у цензуруванні, так це від вас. Може перегляните попередні повідомлення?


лицензирования
Дата: 03.02.2017 20:09:37

Я вибачаюсь Андрію, я не хотів образити. Якось так вийшло, що не знайшов. А якщо, воно і було б видалено, я теж не образився б, бо здається я там таки трохи перегнув. Далі я поправився, щодо висловлювань, але свою думку не змінив.

лицензирования
Дата: 06.02.2017 10:54:10

Stasy пише:
-------------------------------------------------------
>
> Мені більше подобається ідея кооперативу. Принципи
> створення та діяльності майже однакові та звичні.
>

Добре, нехай буде кооператив. Будемо думати у цьому напрямку ...

Stasy пише:
-------------------------------------------------------
>
> Шкода тільки, що КС не може бути реорганізована
> шляхом перетворення. Всі майже види реорганізації
> передбачили в Законі про КС (злитя, приєднання,
> поділ), а от перетворення - ні. Було б легше. А
> так через ліквідацію, навіть не знаю.
>

КС (одна чи кілька) може виступити співзасновником кооперативу чи вступити членом у вже існуючий кооператив і передати туди свої активи. Що стосується механізму ліквідації КС, то то є окрема розмова, не для широкого загалу.

Stasy пише:
-------------------------------------------------------
>
> Можливо
> добровільно написати заяву про виключення з
> реєстру фінустанов і все?
>

Я думаю, що якщо не отримувати ліцензію, а отже припиняти чи призупиняти надання фінансових послуг, то треба подавати заяву про виключення з реєстру фінустанов, щоб уникнути зайвого навантаження, як то навчання тощо, а також уникнути заходів впливу за невиконання тих навантажень. Крім того, якщо переводити свою діяльність до кооперативу, то може не варто зразу ліквідовувати КС. Багато клопоту з недіючою КС не буде, нехай папірці полежать, - може ще щось зміниться на краще.
Доречі, моя думка така, що якщо б усі КС виступили одним фронтом з демаршем і, наприклад, усі надали заяви про виключення з реєстру фінустанов та висунули свої вимоги і Уряду, і Нацкомфінпослуг, і Верховній раді, то останні були б змушені "сісти за стіл переговорів" і багато у чому поступитися. Це нескладно організувати, і недорого, і значно простіше ніж збирати людей щоб йти до будинку уряду з пікетом.

Stasy пише:
-------------------------------------------------------
>
> От послуги (вид діяльності в Статуті) треба
> продумати ...

Це і є головна мета нашої розмови. Але я закликаю ніколи не вживати слова послуги до позик, бо насправді у тому нема ніякої послуги. Послуга грунтується на договорі підряду, виконується виконавцем певний промічок часу, грунтується на двосторонньому договорі, замовник сплачує за роботу. У операції з надання грошей у власність нема підряду, нема проміжку часу, а лише мить, замовник сплачує за користування грошима, а не за роботу, договір односторонній. Отже, використання слова "послуга" є неприпустимим, бо нема послуги, як такої.

Stasy пише:
-------------------------------------------------------
>
> У кооперативу рішення про прийняття нових членів
> через загальні збори. Це обмеження.

У кооперативі приймання у члени ще простіше, ніж у КС, бо таке приймання може здійснювати голова кооперативу одноосібно. Потім таке рішення голови кооперативу належитиь затвердженню загальними зборами.

Stasy пише:
-------------------------------------------------------
>
> Були
> неприбуткові, то виключення з реєстру фінустанов
> автоматично привело б до виключення з реєстру
> неприбуткових, цим завжди і лякали.
>

За законодавством фінустановство з неприбутковістю ніяк не пов`язано. У мене кілька років була КС, яка була неприбутковою і при цьому не була фінустановою.

Stasy пише:
-------------------------------------------------------
> А взагалі, мені то не дуже довподоби, що ми тут
> обговорюємо такі подробиці. Хто зна, хто тут і що
> вичитує. З іншої сторони, може хай і читають, хоча
> б побачать, що нас настільки вже задовбали і це
> задасть імпульсу позабирати безліч тих дурниць, що
> напридумували. Хочеться вірити...
>

Якщо дійдемо до предметного обговорення, то треба буде перейти у закритий режим.






Редаґовано 2 раз(и). Останні правки 06.02.2017 11:06.

лицензирования
Автор: Stasy ( )
Дата: 07.02.2017 11:41:49

Закон про КС ст.3, п.4. Кредитна спілка не може бути засновником, співзасновником або учасником суб'єкта (суб'єктів) підприємницької діяльності, крім місцевого кооперативного банку, як на території України, так і за її межами. Кредитна спілка може бути засновником (учасником)
юридичної особи, що здійснює збір, оброблення, зберігання, захист та використання інформації про юридичну або фізичну особу щодо
виконання нею кредитного правочину.
Отже, кооператив не повинен бути таким суб"єктом.

КВЕДУ у будь-якому разі не уникнути при реєстрації.
88.99 Надання іншої соціальної допомоги без забезпечення проживання, н. в. і. у.
За описом цей клас включає (крім всіляких інших варіантів): - консультування з ведення домашнього бюджету, консультації з питань кредитування
благодійна діяльність, така як збір коштів або інша діяльність з надання допомоги, пов'язана із соціальними послугами

Але я не претендую на "істину в останній інстанції", чекаю консткуктиву для подальшого спільного пошуку виходу із ...

стор.:  Попередня1234567Наступна
Поточна сторінка:4 з 7


Вибачайте, лише зареєстровані учасники можуть залишати повідомлення.

Вам треба УВIЙТИ НА ФОРУМ >>> або ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ >>>
This forum powered by Phorum.