У нас виникли деякі непорозумніння по питанню пролонгованих кредитів при розрахунку нормативу.
Дата: 18.09.2013 12:14:02
бухгалтер пише:
-------------------------------------------------------
> Є
> кредити, які після пролонгації чудово
> обслуговуються, оскільки людині стало легше
> платити в зв'язку зі зменшенням платежу. І я не
> вважаю, що після дати пролонгації продовжуються
> "старі" проблеми, іноді кредит починає "нове
> життя" з якісним обслуговуванням.
> Хотілося почути відповідь про пролонговані
> кредити та управління ними з законодавчої точки
> зору - ось що хотілося.
Про "управління пролонгованими кредитами" у вас у положенні про фінпослуги має бути цілий розділ, як його позначає 116 Розпорядження "порядок проведення моніторингу наданих кредитів та супроводження прострочених, неповернених, у тому числі безнадійних кредитів."
Отам у вас тільки і є "законодавство", як з ними працювати. Більше ніде. Розумієте? Чинне законодавство такої категорії як "пролонгований кредит у КС" не знає.
А проблема Ваша, як я зрозумів, у спробі поєднати "ежа с ужом". Іноді, як Ви правильно пишете, це вдається, а "іноді" - ні.
Справа в тому, що пролонгація - це рішення управлінське, тобто політичне.
А о б л і к - це дія бухгалтерська, тобто економічна. Політика ж на бухгалтерію впливати не може і не повинна (я знаю, що зараз Азаров, Арбузов і вся нацбанківська рать мене спростують, але Україна, як сказав один екс-президент -унікальна країна, а я говорю про нормальну економіку).
Отож, коли кредит стає проблемним, ви (ми) застосовуємо різні штучки: набридаємо позичальнику по телефону, погрожуємо судом, заохочуємо платити - чайку там за кожним платежем, дозволяємо трошки менше і трошки рідше платити, ну, коротше, "кто во что горазд"...
Адже всі ці прийомчики не знаходять відображення в бухобліку, правда? От зрозумійте, що і пролонгація належить до таких "прийомчиків".